RayBan_blog

6 wijsheden die de nieuwe campagne van Ray-Ban ons leert

1024 536 Oogzorg vanuit deskundige optiek

Ray-Ban is al sinds jaar en dag een toonaangevend merk binnen onze correctie- en zonnebrillencollectie. Een merk met populaire, iconische designs waarmee u een heus fashionstatement maakt. Maar Ray-Ban is meer dan dat. Het is een merk waarvan we zijn gaan houden. Een merk dat inspireert.

#ItTakesCourage: Toon moed en kies uw eigen weg!

“Toon moed en kies uw eigen weg!”, dat is de inspirerende campagne van Ray-Ban. Een campagne die ons uitdaagt te accepteren wie we zijn. Om uit onze comfortzone te treden. Want Ray-Ban weet dat daar het leven pas écht begint. Om dat te illustreren bedacht Ray-Ban 6 onvergetelijke acties, die ervoor zorgen dat u straks verliefd komt kijken naar de nieuwste Ray-Ban collectie bij Konings Optiek.

Dit zijn de 6 wijsheden die de nieuwe campagne van Ray-Ban ons leert.

1.   “Open your Heart”

Iemand zei ooit: “eyes are the window to the soul”. En dit kan wel eens helemaal waar kan zijn. Uit onderzoek blijkt dat in elkaars ogen staren voor ongeveer 4 minuten, een diepe, betekenisvolle connectie kan opleveren, zelfs tussen vreemden. Ray-Ban bracht verschillende moedige personen samen, die zichzelf durfden bloot te geven. Met onder andere deze prachtige video als resultaat.

 

act-22. “Push Yourself”

De actie ‘Push Yourself’ beslaat een inspirerend interview met Ian Eastwood, een bekende choreograaf. Het verhaal van Ian Eastwood laat zien dat u zich door niets moet laten stoppen om uw droom waar te maken. Ook hij ging door verschillende zware, emotionele fases. Zo zwaar zelfs dat hij door alle negatieve reacties bijna opgaf. Maar hij ging door. Hij leefde ervoor, en trainde non-stop. Daarvoor is lef nodig, want dromen komen niet vanzelf uit. Klik hier voor het hele interview.

 

 

act-33. “Fight Perfection”

Perfectie is een illusie die we achter ons moeten laten. Dat geldt niet alleen voor uw uiterlijk, ook voor de keuzes die u in het leven maakt. Maakt u altijd die keuzes waar u helemaal achter staat? ‘Actie nummer 3’ van Ray-Ban omvat een interview met een Amerikaanse opkomende boyband, Brockhampton. Een band die inspireert omdat het niet meegaat in de verwachtingen van de muziekindustrie. De jonge tieners gaan niet op in de roem, niet alles wat hen wordt aangereikt nemen ze aan.Het belangrijkste voor hen is wat ze doen: muziek maken én beleven, samen met de mensen om hen heen. Ze willen niet gewild worden, maar simpelweg zijn wie ze zijn en doen wat hun passie is. En als dat niet past in het plaatje van de verwachtingen, maken zij zich daar als laatste druk om. Klik hier voor het hele interview.

 

4. “Face Critics”

Fouten maken doen we allemaal. En hoewel persoonlijke integriteit kan helpen bij het vergeven, vergt het moed om op te staan, je fouten te erkennen en spijt te betuigen. In deze emotionele actie van Ray-Ban krijgen mensen de kans hun verontschuldiging op een bord te schrijven, en die vervolgens stuk te gooien. Dit als symbool om letterlijk te breken van het verleden.

 

5. “Do your Part”act5

Doe iets voor een ander. Lever een bijdrage aan de maatschappij. Dat deed ook zestienjarige Samia uit de Bahama’s in Nassau. Zij realiseerde zich dat jonge meiden hun gevoelens en frustraties weg ‘krabbelden/doodlen’. Dit betrof onderwerpen waar zij ‘een beetje boos van werden’, zoals de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, micro-agressie, vrouwenhaat en de extreme ongelijkheid in welvaart. Daarom startte Samia de School of Doodle, een community dat een online én ofline platform geeft aan meisjes van haar leeftijd om zich creatief te uiten. Een moedig initiatief dat leidt tot veel positiviteit en onderlinge verbondenheid. Bekijk hier het hele verhaal.

6. “Unplug”

Ga eens offline, en leef ‘real-time’. Dat is de laatste inspirerende, en voor velen ook uitdagende boodschap die Ray-Ban voor ons heeft. Ray-Ban stuurde zeven social media ‘influencers’, met duizenden volgers op Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, Snapchat en andere online kanalen 48 uur op pad. Maar ontnam hen één ding: de mogelijkheid om online te gaan. Wat gebeurt er dan? Hoe ervaren ze dit? Is het een aanrader voor iedereen die zijn leven voornamelijk online leeft? In deze video vertelt Giarratana zien dat hij vooral verbaasd was dat hij zijn telefoon zo weinig miste en dat hij ‘vooral druk was met de leuke mensen om hem heen’.

 

Bent u al geïnspireerd geraakt door Ray-Ban?
Helemaal verkocht van het merk, net als wij bij Konings Optiek?
Bij ons heeft u ruime keuze uit de allermooiste, en spiksplinternieuwe Ray-Ban brillen.
Kom langs en ontdek welk model naadloos aansluit bij wie u bent!